יום ראשון, 12 ביולי 2015

איך מבצעים פינוי מפעלים?

פינוי מפעלים הוא עבודה ממושכת ומאומצת, ולכן, בפעמים בהם דרוש פינוי מפעלים ישנן שתי ברירות: הראשונה היא להשאיר את המפעל כמו שהוא, ולקוות שמישהו יסכים לקנות אותו על תכולתו, והשניה היא לשכור חברה מקצועית לפינוי תכולת מפעלים, פעולה שתסייע להקטין את ההפסד הכלכלי הצפוי על ידי מכירת תכולת המפעל ותקל על מכירת המבנה או השכרתו ריק. גם כאשר מדובר על פינוי מפעל ישן המיועד להריסה כדאי לפנותו מתכולתו, ולמחזר, למכור או לתרום את התכולה שנמצאת בו.

פינוי תכולה מקצועי

פינוי תכולה דורש מיומנות והשקעה של זמן, אנרגיה ומאמץ, גם כשמדובר בפינוי דירה, ובוודאי כשמדובר בפינוי מפעלים, עסקים או מחסנים, שברוב המקרים תכולתם רבה יותר ושימושית פחות עבור בעלי המבנה. תכולתו של מפעל שנסגר יכולה לעיתים להיות שווה לא מעט כסף בפני עצמה ולהקטין את ההפסד הכלכלי של בעל העסק, אך בדרך כלל לא יהיה לו כוח או אפשרות להתעסק עם איסוף הציוד ומכירתו, מעבר למכונות הגדולות והיקרות. בדיוק בשביל יש מפנים מקצועיים.

מפנים את המפעל בשבילך

כאשר מוכרים מפעל שנסגר, ולא משנה מאיזו סיבה, השטח, בדרך כלל, יעמוד למכירה. המפעל יכול להימכר כמבנה תעשייתי או כשטח, ואז רוכש השטח יצטרך להרוס את המבנה הקיים. בשני המקרים פינוי המפעל מתכולתו לפני המכירה יועיל מאוד למוכר – מבנה ריק ונקי נראה תמיד טוב יותר וגדול יותר ממבנה עמוס פריטים ישנים ומשומשים, והריסת מבנה ריק תמיד קלה יותר מהריסת מבנה מלא ותהיה פחות פסולת לפנות בסופה של ההריסה.

הקטנת ההפסד הכלכלי

מפעל שנסגר הוא תמיד מקרה עצוב, שמערב אנשים שאיבדו את מקור פרנסתם, בין אם מדובר בפועלים ובין אם מדובר בבעלי העסק. בכל האמור לבעלי העסק, מדובר תמיד גם בהפסד כלכלי, עתידי או מתמשך. פינוי מפעלים מקצועי מקטין במעט את הנזק הכלכלי. אמנם יש לשלם למפנים, אך החשבון מקוזז עם שווי הפריטים הנמצאים במבנה, כך שהתשלום הוא קטן. מכיוון שהפינוי מקל על מכירת המבנה בהמשך, וככל שהמבנה יימכר מהר יותר ככה קטנים הפסדיו של בעל העסק, יוצא שהפינוי מקטין את ההפסד הכלכלי שלו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה